Új alvási rutin: a tanévkezdés elé
Az új koronavírus következményei és a nyári életmód jelentősen megváltoztatták a gyermekek alvási rutinját.

Időtartamában, ütemezésében és körülményeiben is fel kell készítenünk őket a megfelelő alvásra, hogy képesek legyenek a mindennapi koncentrálásra, és testi és lelki higiéniájuk összhangjának a kialakításával megfeleljenek az új kihívásoknak, írja a Magyar Alvás Szövetség.

Az alvás jelentősen befolyásolja minden gyermek egészségét, hatással van a testi és a lelki fejlődésükre. A megfelelő alvásidőtől megfosztott gyermekek hátrányba kerülnek az egészségesen alvó társaikkal szemben, a rossz alvás megváltoztatja a mindennapi életüket, teljesítményük csökken, érzelmileg labilisabbá válnak és érzékenyebbek a betegségekre.

A különböző korú gyermekeknek különböző mennyiségű alvásra van szükségük. A három és öt év közöttiek 10-13 óra, a hat és tizenkét év közöttiek 9-12 óra, a tizenhárom és tizennyolc év közötti gyermekek/ifjak 8-10 óra alvást igényelnek. A rossz vagy a nem megfelelő alvás hangulati ingadozásokhoz, viselkedési problémákhoz vezethet, károsítja a gyermekek mentális egészségét és érzelmi stabilitását, amelyek jelentős hatással vannak a tanulási képességeikre.

A Magyar Alvás Szövetség felhívja a figyelmet a gyermekek és fiatalok kora reggeli kényszer ébresztése (bölcsődei, óvodai, iskolai korai műszakkezdés) egészségügyi következményeinek, káros hatásainak a mérséklésére.

Információ és részletek: napialvas.hu

(forrás: Magyar Alvás Szövetség)
 
Bemutatkozik: Dr. Balika Zoltán
ugrás az előző oldalra - ugrás a főoldalra

Címünk:
2440 Százhalombatta, Gesztenyés út 10.

Levelezési cím:
2441 Százhalombatta, Pf.: 69

Központi telefonszámok: +36-23-354-202,
+36-23-354-522

(információk rendelésekről, előjegyzés kérése, betegtájékoztatás)

Recepció: +36-23-540-656

(információk rendelésekről, előjegyzés kérése, betegtájékoztatás)

Központi email: szazhalom@mail.battanet.hu